Teammanager sociaal wijkteam jeugd & gezin

Gemeente De Fryske Marren

  • Uitzenden
  • 25-08-2025
  • Friesland
  • 24 uur
Gemeente De Fryske Marren
5 maanden
HBO
Nog 10 dagen

Dit ga je doen

Gemeente De Fryske Marren is voor de duur van ruim 5 maanden op zoek naar een ad interim teammanager voor het Sociaal Wijkteam Jeugd & Gezin. Ben jij een ervaren manager met gemeentelijke ervaring en bekend met jeugdhulpverlening, dan zijn we op zoek naar jou.

De gesprekken vinden plaats op woensdag 23 juli in de middag.

Door de specifieke aard van deze opdracht en de voorwaarden vanuit de Wet deregulering beoordeling arbeidsrelaties (DBA) bestaat het risico op een fictieve dienstbetrekking. Om deze reden komen zelfstandigen zonder personeel (ZZP’ers) en BV’s met uitsluitend een directeur-grootaandeelhouder niet in aanmerking om (rechtstreeks) op deze opdracht in te schrijven. Inschrijving door een zelfstandige zonder personeel of een BV met alleen een directeur-grootaandeelhouder zal leiden tot uitsluiting van de opdracht.

  • Je geeft integraal leiding aan het team en voert dagelijkse managementtaken uit.
  • Je werkt nauw samen met een gedragswetenschapper die gedurende de interim-periode de inhoudelijke ontwikkelingen leidt.
  • Je vertaalt beleid naar voorbereiding en uitvoering binnen jouw team.
  • Je bent verantwoordelijk voor de prioritering, bewaakt de uitvoering en coördinatie van de werkzaamheden van het team en adviseert hierover. Dit doe je in samenhang met andere teams. Je stuurt op team overstijgende samenwerking.
  • Je zorgt voor de inzet van medewerkers en financiële middelen bij de realisatie van de producten en diensten van jouw team, binnen de gestelde kaders.
  • Je werkt samen met andere teammanagers en programmanager in het Sociaal Domein en rapporteert aan de directeur Sociaal Domein.

Dit ben jij

  • Je beschikt over hbo+ werk- en denkniveau en relevante opleiding
  • Je hebt minimaal drie jaar relevante werkervaring als teammanager in een
    politiek-bestuurlijke context
  • Aantoonbare ervaring binnen het sociaal domein, bij voorkeur Jeugd
  • Aantoonbare ervaring in leidinggeven aan teams op HBO niveau
  • Managementervaring
  • Gemeentelijke ervaring
  • Je geeft integraal leiding aan het team en voert dagelijkse managementtaken uit.
  • Je werkt nauw samen met een gedragswetenschapper die gedurende de interim-periode de inhoudelijke ontwikkelingen leidt.
  • Je vertaalt beleid naar voorbereiding en uitvoering binnen jouw team.
  • Je bent verantwoordelijk voor de prioritering, bewaakt de uitvoering en coördinatie van de werkzaamheden van het team en adviseert hierover. Dit doe je in samenhang met andere teams. Je stuurt op team overstijgende samenwerking.
  • Je zorgt voor de inzet van medewerkers en financiële middelen bij de realisatie van de producten en diensten van jouw team, binnen de gestelde kaders.
  • Je werkt samen met andere teammanagers en programmanager in het Sociaal Domein en rapporteert aan de directeur Sociaal Domein.

Rosa Wijsmuller

Operations Consultant

Rosa Wijsmuller

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en Rosa neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!