Technisch projectleider Digitaal samenwerken
Gemeente Hardenberg
- Uitzenden
- 01-06-2025
- Overijssel
- 8 uur


Dit ga je doen
Opdracht
Voor het project Digitaal Samenwerken zijn wij op zoek naar een technisch projectleider die de voorbereiding en technische inrichting van de systemen gaat uitvoeren. Zodat de medewerkers optimaal gebruik kunnen maken van het samenwerkingsplatform, gebaseerd op Microsoft365 diensten. Het is de bedoeling dat gebruikers het platform intensiever gaan gebruiken en de voordelen hiervan beter gaan benutten.
Daarnaast is de technische transformatie naar een moderne en veilige, cloud georiënteerde, werkplek met verschillende typen werkplek oplossingen een doel.
De opdracht
– Projectleider namens Gemeente Hardenberg voor de technische inrichting digitaal samenwerken;
– Zorg dragen voor de uitvoering van het implementatieplan met concrete inrichting / ICT-producten om de implementatie van digitaal samenwerken mogelijk te maken. Denk hierbij aan een structuur, teams-sjablonen, inrichting SharePoint, standaard metadata etc. De inhoudelijke input met betrekking tot digitaal informatiebeheer wordt aangeleverd vanuit het cluster Digitaal Informatiebeheer en zal in nadere afstemming gebeuren.
De resultaten
– De technische inrichting van Microsoft 365 voldoet aan wet- en regelgeving en is geschikt voor digitaal samenwerken;
– Inrichting van een standaard structuur met teams sjablonen en inrichting van SharePoint, voorzien van de benodigde metadata zodat we voldoen aan wet- en regelgeving. Deze producten zijn getoetst en geaccepteerd door de gebruikers;
– De migratie van data wordt technisch op een efficiënte en effectieve wijze gefaciliteerd;
– Het schrijven van een plan voor de beheerfase na het project en realisatie daadwerkelijke overdracht aan de beheerorganisatie.
Dit ben jij
- Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau
- Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als
projectleider / advies op het gebied van informatiesystemen - Per maandag 2 juni 2025 beschikbaar voor 8– 16 uur per week voor de duur
van de opdracht, inclusief verlengingen. Het exacte aantal uren is in
overleg naar behoefte
- Minimaal 8 jaar aantoonbare werkervaring als Technisch projectleider
implementatie Microsoft 365 bij een 50.000+ gemeente - Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met
technisch inrichten van een Sharepoint / teams en One Drive omgeving
inclusief randvoorwaarden voor een bij een 50.000=+ gemeente. - Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring bij een gemeente met het migreren
van netwerkschijven naar de MS365 Cloud (Zoals Onedrive, ms teams en
sharepoint) rekening houdend met het informatiebeheer-beleid en
samenwerkingsverbanden - Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met gemeentelijke
dienstverleningsprocesen ;

Het proces
Dit verhaal gaat over jou
Iets voor jou?