Van 3 FTE Senior Integratie Manager
De Nederlandsche Bank N.V. (DNB)
- Uitzenden
- 01-02-2026
Dit ga je doen
Opdrachtomschrijving: DNB is op zoek naar 3 senior Service Integratie Manager. Het doel van
de SIM rol is “het borgen van de kwaliteit en continuïteit van de ITSM
processen binnen DIT Operations, Team Service Management.
Als Senior Service Integratie Manager (SIM) coördineer je-, bewaak je-
en toets je de operationele ITIL processen die tussen DNB en (interne en
externe) leverancier zijn ingericht, zoals change management, incident
(inclusief P1/P2 management) en problem management, request
fulfilment, configuration, service design & transitie, continuity- en life
cycle- en knowlegde management. Tevens draai je ook Standby diensten
in de avond- weekenuren.
Andere collega’s in het Team Service Management zijn de Service
Delivery Managers (5), de Procesmanagers (4), de Service Integration
Managers (3) en het ServiceNow team (10). Je werkt in deze rol
werk nauw samen met de (IT) Business en de externe leveranciers.
Functieomschrijving: Je bent verantwoordelijk voor o.a.:
• De operationele regie over de teams (intern en extern) van de
operationele ITIL processen.
• Het pro actief zorgdragen voor kwaliteitscontrole en –borging
(uitvoering procesflow kwalitatief, juist en tijdig).
• Het bieden van hulp en advies op operationeel niveau en je bent
eerste aanspreekpunt van de operationele processen.
• Het signaleren van knelpunten in de operatie en het aandragen van
verbetermogelijkheden t.a.v. het proces.
• Incident coördinatie voor P1/P2 incidenten buiten kantoor tijden.
Verlengingsopties: 12 maanden Indien anders, noteer hier het gewenste aantal maanden.
Initiële inhuurperiode: 12 maanden
Beschikbaarheid:
Let op! Screening en onboarding
kan enige tijd in beslag nemen.
Startdatum:
Eis: 1 februari 2026
KO
Aantal uren per week:
Eis: tenminste 36 uur.
KO
Subtotaal max. score beschikbaarheid:
Relevante ervaring: EISEN
• Kennis van ITSM processen
– Incident
– Problem
– Request
– Change
– Configuration Management
– Service Design & Transitie
KO
– BCM
– Kennismanagement
• Kennis van het CSDM model
• ITIL Foundation
• Minimaal 5 jaar ervaring als coördinator van alle genoemde
ITSM processen.
• Minimaal 5 jaar aantoonbare relevante werkervaring met de
opzet en/of het werken in een regie organisatie.
• Minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring met het coördineren van
de ITSM processen
• Stakeholdermanagement
• Continuous Service Improvement
WENSEN
Minimaal 5 jaar ervaring in een regie organisatie. 20
Minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring met het opzetten en
opleveren van rapportages over de dienstverlening.
10
Minimaal 5 jaar relevante werkervaring met DevOps practices 5
In het opstellen van en sturen op SLA afspraken met (interne)
leveranciers (Nice-to-have)
5
Subtotaal: max. score ervaring 40
Relevante
kennis/opleiding:
EISEN
• Uitstede communicatieve (schriftelijke en mondelinge)
vaardigheden in de Nederlandse en Engelse taal.
• Een goede gesprekspartner voor diverse stakeholders en in
staat om op diverse niveaus te schakelen.
• Academisch werk- en denkniveau.
• Certificering ITIL Foundation
• Certificering op het gebied van BISL, ITIL en ISM
KO
• AgilePM Foundation/Practitioner 5
• Azure Devops (AZ900) 5
• ServiceNow (ITSM) 5
• ServiceNow Major Incident Module 10
• CSDM (Common Service Data model) 5
Subtotaal: Max. score kennis/opleiding 30
Licentie speciale tooling: n.v.t KO
Eventueel wensen toevoegen
• Subtotaal: Max. score Licentie speciale tooling 0
Competenties:
Deze worden in het
verificatiegesprek getoetst.
• Sterk in het analyseren van procesdata en het signaleren van
trend
• Organiseren en plannen
• Goede gesprekspartner voor zowel technische als niet-
technische stakeholders.
• In staat om verbeterinitiatieven te initiëren en te begeleiden.
• Resultaat- en kwaliteitsgerichtheid
KO
Puntenoptelling Totaal aantal verdeelde punten 70
Dit ben jij
- De kandidaat is minimaal 36 uur per week beschikbaar
- De kandidaat is beschikbaar vanaf 1 februari 2026 (of (indien beide
Partijen daarmee akkoord gaan) zoveel eerder als dat de screening en
administratieve handelingen afgerond zijn) tot en met 1 februari 2027 - Inschrijver garandeert dat de aangeboden kandidaat beschikbaar blijft voor
eventuele verlengingen van de opdracht met maximaal 12 maanden totaal (en
zoals uitgewerkt in paragraaf 2.2 van de standaardvoorwaarden). DNB zal
opdrachtnemer uiterlijk 4 weken vóór het invullen van opties hiervan in
kennis stellen - Verloven dienen te allen tijde in overleg met DNB te zijn afgestemd en
vooraf door DNB te worden goedgekeurd - De werkzaamheden worden uitgevoerd ten kantore van DNB (tenzij de manager
bepaalt dat thuiswerken ook is toegestaan), en altijd in de virtuele
omgeving en op laptops van DNB - De kandidaat is beschikbaar voor een gesprek via Teams op [datum] en
tijdsblok. EN DIT OOK IN DE PLANNING OPNEMEN - De kandidaat beschikt over Kennis van ITSM processen: Incident Problem
Request Change Configuration Management Service Design & Transitie BCM
Kennismanagement - De kandidaat beschikt over Kennis van het CSDM model.
- De kandidaat beschikt overITIL Foundation
- De kandidaat beschikt minimaal 5 jaar ervaring als coördinator van alle
genoemde ITSM processen. - De kandidaat beschikt over minimaal 5 jaar aantoonbare relevante
werkervaring met de opzet en/of het werken in een regie organisatie. - De kandidaat beschikt minimaal 5 jaar aantoonbare
- De kandidaat beschikt over Stakeholdermanagement
- De kandidaat beschikt over Continuous Service Improvement
- De kandidaat beschikt over uitstekende schriftelijke en mondelinge
vaardigheden in de Nederlandse en Engelse taal - De kandidaat is een goede gesprekspartner voor diverse stakeholders en in
staat om op diverse niveaus te schakelen - De kandidaat beschikt over Academisch werk- en denkniveau
- De kandidaat beschikt over een Certificering ITIL Foundation Het bezit van
het gevraagde certificaat dient duidelijk uit het ingediende CV te blijken.
DNB behoudt zich het recht voor diploma's/certificaten op te vragen - De kandidaat beschikt over een Certificering op het gebied van BISL, ITIL
en ISM Het bezit van het gevraagde certificaat dient duidelijk uit het
ingediende CV te blijken. DNB behoudt zich het recht voor
diploma's/certificaten op te vragen - De kandidaat beschikt over de volgende competenties: Sterk in het
analyseren van procesdata en het signaleren van trend Organiseren en
plannen Goede gesprekspartner voor zowel technische als niet-technische
stakeholders. In staat om verbeterinitiatieven te initiëren en te
begeleiden. Resultaat- en kwaliteitsgerichtheid
- De kandidaat heeft minimaal 5 jaar ervaring in een regie organisatie.
- De kandidaat heeft minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring met het opzetten en
opleveren van rapportages over de dienstverlening. - De kandidaat heeft Minimaal 5 jaar relevante werk
- De kandidaat heeft Akkoord inschrijver
- De kandidaat beschikt over een AgilePM Foundation/Practitioner certificaat.
Het bezit van het gevraagde certificaat dient duidelijk uit het ingediende
CV te blijken. DNB behoudt zich het recht voor diploma's/certificaten op te
vragen - De kandidaat beschikt over een Azure Devops (AZ900) certificaat. Het bezit
van het gevraagde certificaat dient duidelijk uit het ingediende CV te
blijken. DNB behoudt zich het recht voor diploma's/certificaten op te
vragen - De kandidaat beschikt over een ServiceNow (ITSM) certificaat. Het bezit van
het gevraagde certificaat dient duidelijk uit het ingediende CV te blijken.
DNB behoudt zich het recht voor diploma's/certificaten op te vragen - De kandidaat beschikt over een ServiceNow Major Incident Module
certificaat. Het bezit van het gevraagde certificaat dient duidelijk uit
het ingediende CV te blijken. DNB behoudt zich het recht voor
diploma's/certificaten op te vragen - De kandidaat beschikt over een CSDM (Common Service Data model)
certificaat. Het bezit van het gevraagde certificaat dient duidelijk uit
het ingediende CV te blijken. DNB behoudt zich het recht voor
diploma's/certificaten op te vragen
Het proces
Dit verhaal gaat over jou
Iets voor jou?
Laat het ons weten!
Reageer op deze vacature via TenMonks en Sohail neemt contact met je op om de match te verkennen.