Vergunningverlener APV/bijzondere wetten

Gemeente Westerkwartier

Gemeente Westerkwartier
€4.563 — €5.214 / maand
3 maanden
HBO
Nog 6 dagen

Dit ga je doen

Je draagt in deze functie zorg voor de uitvoering van de Algemene Plaatselijke Verordening (APV) en je adviseert hierover. Hieronder valt het verlenen van vergunningen en het afhandelen van meldingen voor evenementen, vergunningen voor het kappen van bomen, inritvergunningen, het verlenen van ontheffingen en vergunningen in het kader van de Alcoholwet, de Wet op de kansspelen en andere bijzondere wetten.

Je beoordeelt op het specifieke vakgebied o.a. complexe (vergunnings-)aanvragen, meldingen, ontheffingen en onderzoeken. Je voert overleg, informeert en adviseert intern en extern over producten, procedures en maatregelen. Je behandelt bezwaar en beroep in bestuursrecht. Je levert een bijdrage aan het opstellen van plannen, beleidsregels en verordeningen.

We hebben te maken met achterstanden dus in samenspraak met de directe collega's wordt een werkverdeling voor de korte termijn gemaakt waarbij het kan zijn dat de focus op enkele specifieke taken ligt.

Kandidaatomschrijving

Je bent flexibel, breed inzetbaar en kunt goed samenwerken met verschillende ketenpartners, waarbij je een positieve houding aanneemt. Daarnaast heb je uitstekende mondelinge en schriftelijke communicatievaardigheden en ervaring met zowel proces- als projectmatig werken. Je kunt termijnen goed bewaken en hebt een proactieve houding richting organisatoren. Je hebt een goed gevoel voor bestuurlijke en politieke verhoudingen, bent omgevingsbewust en toont eigenaarschap over je eigen werk.

We zoeken een doorpakker die niet afwacht maar oppakt en meedenkt.

Dit ben jij

  • HBO in relevante (juridische) richting –
  • 2 jaar op het gebied van vergunningverlening APV –
  • Maximale reisduur van woonplaats naar werk circa 1 uur of anderszins
    aantoonbaar “dichtbij” waar het gebeurt. –
  • Op deze Groningen huurt in opdracht zijn onze inkoopvoorwaarden van
    toepassing (zie bijlage). –
  • Geen ZZP-er. In de offerte dient benoemd te zijn en verklaard te worden dat
    de kandidaat in loondienst werkzaam is bij het bureau en geen ZZP-er is. –
  • Bij meer ervaring een hogere score – Bij deze opdracht worden na de eerste
    selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee
    in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens
    de hieronder aangegeven criteria. Klik met het team Communicatief sterk
    zijn
  • Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen
    interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze
    interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. Klik
    met het team Communicatief sterk zijn

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en ons recruitment team neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!

Feedback