Webredacteur

Gemeente Houten

Gemeente Houten
€2.700 — €3.831 / maand
6 maanden
HBO
Laatste dag

Dit ga je doen

Je plaats in de organisatie
Als webredacteur maak je deel uit van Team Dienstverlening.  Dit team bestaat uit 28 collega’s die ervoor zorgen dat de gemeentelijke dienstverlening toegankelijk, laagdrempelig, klantvriendelijk en professioneel is.  Je werkt direct samen met de webbeheerder en webmaster.

Opdracht/werkzaamheden
De Gemeente Houten zoekt een ervaren en proactieve webredacteur voor 24-28 uur per week. Je schrijft, redigeert en optimaliseert informatie op de website van de gemeente. Je werkt samen met collega's van verschillende afdelingen om de online dienstverlening begrijpelijk en (digitaal) toegankelijk te maken voor alle inwoners en bezoekers. Bij voorkeur heb je eerder gewerkt met het contentmanagementsysteem Typo3. Je hebt ervaring met digitaal toegankelijk maken van content en kennis van de WCAG-richtlijnen.

Je profiel
Voor deze functie zoeken wij een enthousiaste medewerker met een HBO werk- en denkniveau. Een paar jaar gemeentelijke ervaring, met name op het vakgebied is een pré. Een opleiding op het gebied van communicatie (bijvoorbeeld contentspecialist of online media is een vereiste.

Als webredacteur heb je een goed gevoel voor ontwikkelingen in je werk en de omgeving. Je bent proactief, initiatiefrijk en kunt je gemakkelijk verplaatsen in de klant. Je bent flexibel en innovatief en een kei in samenwerken. Je beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden, mondeling en schriftelijk.

  • De Gemeente Houten zoekt een ervaren en proactieve webredacteur voor 24-28 uur per week. Je schrijft, redigeert en optimaliseert informatie op de website van de gemeente. Je werkt samen met collega's van verschillende afdelingen om de online dienstverlening begrijpelijk en (digitaal) toegankelijk te maken voor alle inwoners en bezoekers. Bij voorkeur heb je eerder gewerkt met het contentmanagementsysteem Typo3. Je hebt ervaring met digitaal toegankelijk maken van content en kennis van de WCAG-richtlijnen.

Dit ben jij

  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau
  • Een afgeronde opleiding op het gebied van communicatie (bijvoorbeeld
    contentspecialist of online media)
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als
    contentspecialist/webredacteur binnen een gemeente
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar op het gebied van
    webredactie
  • Aantoonbare ervaring met digitale toegankelijkheid
  • Aantoonbare werkervaring met schrijven op B1 niveau, geef hiervan een
    duidelijk voorbeeld in het cv
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met CMS Typo3
  • Uiterlijk beschikbaar per 16 oktober 2025

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en ons recruitment team neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!

Feedback