WMO Consulent

Gemeente Doesburg

Gemeente Doesburg
€3.359 — €4.811 / maand
6 maanden
HBO
Nog 6 dagen

Dit ga je doen

Opdracht
Werken bij een kleine gemeente betekent dat iedere Wmo-consulent alle soorten meldingen en aanvragen behandelt. Dat brengt met zich mee dat je veel moet kunnen schakelen door de dag heen en dat het werk heel veelzijdig is. Je hebt je eigen verantwoordelijkheid, maar we helpen elkaar , we denken met elkaar mee, vullen elkaar aan en maken gebruik van elkaars talenten. We hebben allemaal hetzelfde doel: samen met de inwoners en partners zorgen voor een levendige stad waar iedereen zich optimaal kan ontwikkelen en een plek heeft of vindt, met ondersteuning als dat nodig is.

Taken:

  • Stellen van indicaties begeleiding en dagbesteding;
  • Stellen van indicatie in het kader van huishoudelijke hulp, woon- en vervoersvoorzieningen en collectief vervoer;
  • Het voeren van integrale keukentafelgesprekken;
  • Afleggen van huisbezoeken;
  • Schrijven van ondersteuningsplannen/ gespreksverslagen;
  • Opstellen van beschikkingen;
  • Integraal samenwerken met begeleiders en betrokken instanties bij inwoners.

Dit ben jij

  • Aantoonbare afgeronde opleiding SW, SJD, SPH op minimaal hbo bachelor
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar als WMO
    consulent bij een gemeente
  • Aantoonbare kennis van en werkervaring met wet- en regelgeving met
    betrekking tot de WMO
  • Uiterlijk beschikbaar vanaf 1 november 2025 voor 36 uur per week, gedurende
    de gehele opdracht inclusief eventuele verlengingen
  • Aantoonbare werkervaring met Mens Centraal (Benoem duidelijk waar deze is
    opgedaan)
  • Aantoonbare werkervaring met het HHM-protocol
  • Aantoonbare werkervaring met het werken met dedoelgroep LVB en
    psychiatrische ziektebeelden
  • Beschikbaar per 13 oktober 2025 voor 36 uur per week, gedurende de gehele
    opdracht inclusief eventuele verlengingen .

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en ons recruitment team neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!

Feedback